Tuesday, October 20, 2015

Satu, satu masa.

Assalamualaikum w.b.t. :)

Pernah tak ada satu, satu masa yang mana kau tak suka sesuatu tapi kau buntu macam mana nak luahkan? Ahh. Kusut. Sangat. 

Sebenarnya malas nak layan perasaan tapi entah. Dah berapa kali ternampak, terdengar, tertahu, terambil tahu, termenyibuk. Haaa kan dah? Sakit hati sendiri. Sedih sendiri. Makan hati pun sendiri. Hah!

Dulu aku pernah. Terlebih 'menjaga'. Sudahnya, sakit aku sendiri. Ditinggal. Terkontang kanting perasaan tak jumpa hala tuju. Tergantung tanpa belas. Sebab terlebih 'menjaga' sampai rimas hendak bebas, dari aku.

Tak apalah. Diam lebih baik. Matlamat sekarang. Untuk lebih diam dari berkata2 yang tak perlu. Biarlah makan hati sendiri, nangis sendiri. Tak menyusahkan orang, hati aku, biar aku jaga sendiri ye tak?

Sudah Ainaa, nangis cepat. Nanti hilang semua sesak.
Sudah Ainaa, ambil wudhu' cepat. Sujud pada Dia, hilang semua duka.
Sudah Ainaa, tidur cepat. Moga esok lupa semua, datang bahagia.

Allahu Allah, jika benar apa yang aku rasa, Engkau permudahkanlah semua jalanku. Aamiin..

P/s: moga pantas.

No comments:

Post a Comment